Záruka a vrácení

Na všechny produkty se vztahují záruční lhůty výrobce.

V zemích EU platí směrnice 1999/44/ES, která stanoví záruční dobu minimálně 24 měsíců.
Při předání výrobku k záruční opravě je nutné mít nákupní doklad nebo vyplněný záruční list.
Pokud dojde k poškození výrobku před koncem stanovené záruční doby, je záruční oprava provedena zdarma.


Záruční povinnosti se nevztahují :

  • pro vadné světelné zdroje;
  • výrobek není používán ke svému určenému účelu (pro komerční, výrobní účely nebo bez dodržení požadavků uvedených v návodu k použití);
  • byla provedena jakákoli vlastní oprava, těsnění jsou poškozená, existují známky toho, že bylo s výrobkem manipulováno atd.;
  • došlo k mechanickému poškození krytu výrobku nebo jiných částí;
  • výrobek byl nesprávně připojen ke zdroji nebo poškozen v důsledku příliš vysokých pulzů napájecího napětí při elektroinstalačních pracích v rozvodnách, rozvodných zařízeních apod.;
  • výrobek je poškozen bleskem, ohněm, vodou nebo jinými živly, agresivními látkami, kapalinami apod.;
  • pro nástavce produktů, příslušenství, díly a jednotky s omezenou životností.

Kupující má právo odstoupit od smlouvy uzavřené na dálku nebo smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory do 14 dnů s výjimkou výjimek uvedených v odst. 2 tohoto článku. (bez uvedení důvodu a vynaložení jiných nákladů, než jsou uvedeny v článku 6.22811 tohoto kodexu.

Právo kupujícího na odstoupení od smlouvy uzavřené na dálku a od smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory se nevztahuje na tyto smlouvy:

1) u smluv o poskytování služeb, podle kterých jsou služby uživateli poskytovány v plném rozsahu a které stanoví povinnost uživatele uhradit cenu, pokud uživatel projeví výslovný souhlas a uznání, že ztratí právo na odstoupení od smlouvy v okamžiku, kdy podnikatel plně plní smlouvu uzavřenou před zahájením služby;

2) u smluv, podle kterých cena prodávaného zboží nebo poskytovaných služeb závisí na výchylkách finančního trhu během lhůty pro odstoupení od smlouvy uvedené v odstavci 1 tohoto článku;

3) smlouvy na zboží vyrobené podle zvláštních pokynů uživatele, tj. zboží, které není předem vyrobené a které je vyrobeno podle osobního výběru nebo pokynů uživatele, bez ohledu na to, zda se zboží začalo vyrábět či nikoli, nebo na zboží, které jsou jasně přizpůsobeny osobním potřebám uživatele;

Obal

Všem zákazníkům doporučujeme ponechat si originální obal výrobku pro případ, že bude vyžadován záruční servis - to je požadavek některých výrobců. Z produktu a obalu nelze odstranit sériové číslo produktu ani jiné důležité informace nutné pro identifikaci produktu.

 

Postup vrácení produktu

Pokud existují důvody, proč zakoupený produkt nevyhovuje, má kupující právo jej vrátit prodávajícímu do 14 kalendářních dnů od převzetí produktu.

DŮLEŽITÉ: Reklamaci nesprávné konfigurace produktu, poškození nebo jiných nesrovnalostí odešlete nejpozději do 24 hodin. od okamžiku převzetí balíku (od okamžiku, kdy převzetí balíku potvrdíte podpisem kurýrovi). Před vrácením zboží doporučujeme dohodnout se s odpovědným pracovníkem e-mailem. emailem: [email protected] nebo telefonicky +370 609 14143 ohledně vrácení produktu, který Vám pomůže se všemi dotazy.

Prodávající se zavazuje v souladu s postupem stanoveným zákonem vrátit kupujícímu veškeré náklady zaplacené kupujícím, včetně nákladů na dodání zboží zaplacených kupujícím, a to neprodleně, nejpozději do čtrnácti dnů ode dne, kdy obdržel oznámení Kupujícího o odstoupení od smlouvy. Odstoupí-li kupující od smlouvy, nese kupující přímé náklady na vrácení zboží.

Pokud kupující odmítne převzít bezvadné dodané zboží, musí uhradit přepravní náklady na vrácení zboží k nám.

Vrácený produkt musí být nepoužitý a v původním obalu, s výjimkou vakuově průhledného obalu.

Všechny výrobní nálepky, včetně sériového čísla, musí být na produktu a/nebo jeho obalu.

Pokud byl kupujícímu prodán nepotravinářský výrobek nevhodné kvality a prodávající s kupujícím neprojednal jeho nedostatky, má kupující právo na prodávajícím požadovat:

  • nahradit produkt nedostatečné kvality produktem vhodné kvality;
  • odpovídajícím způsobem snížit cenu produktu;
  • v přiměřené lhůtě bezplatně odstranit vady výrobku;
  • uhradit náklady na odstranění vady výrobku, pokud je prodávající v přiměřené době neodstranil, spotřebitel vady odstranil sám nebo za pomoci třetích osob;
  • jednostranně ukončit kupní smlouvu a požadovat vrácení peněz zaplacených za produkt.


Zboží je vyměněno nebo vráceno v místě nákupu nebo na jiném místě určeném prodávajícím, které je pro kupujícího výhodné. Kupující podá prodávajícímu písemnou žádost s uvedením vad zboží. Přílohou přihlášky je pokladní doklad nebo doklad o koupi-prodeji, případně jiný doklad potvrzující nákup-prodej zboží u tohoto prodejce a záruční doklad (pokud je u prodávaného zboží stanovena záruční doba za jakost).

Pokud kupujícímu nevyhovuje tvar, velikost, barva, model nebo kompletnost zakoupeného výrobku, má právo jej vyměnit za obdobný výrobek do čtrnácti dnů ode dne prodeje nepotravinářského zboží, pokud prodávající nemá nastavit delší období.

Pokud prodávající nemá výrobek vhodný k výměně, má kupující právo vrátit výrobek prodávajícímu ve stanovené lhůtě a vymáhat za něj zaplacené peníze.

V případě sporu ohledně změn vzhledu výrobku nebo poškození výrobku se musí prodávající písemně obrátit na Státní inspekci nepotravinářských výrobků a po obdržení písemných závěrů z něj neprodleně informovat kupujícího.